Autor |
Wiadomość |
Danuta Paś |
Wysłany: Nie 22:27, 24 Lut 2008 Temat postu: |
|
Zadania wytwórcze są dla uczniów bardzo budujące. każdy z nich może wykazać sie swoimi umiejętnościami, pochwalić sie tym co umie robić najlepiej. Uczeń wykonując zadania praktyczne oczywiście musi być najpierw wprowadzony do jego realizacji teoretycznie. |
|
|
Grażyna Świątczak |
Wysłany: Nie 21:41, 24 Lut 2008 Temat postu: |
|
wyzwania cywilizacyjne -ważna rzecz,dzieci często szybciej o nich wiedzą niż dorośli,wielu rodziców nauczyło się obsługiwać komputer od swoich dzieci
ale my powinniśmy uczyć ich wykonywania prostych czynności,na lekcji techniki
uczyłam posługiwania się wiertarką ręczną wprowadzając temat o drewnie, dzieci były zainteresowane, każdy chciał wypróbować działanie. |
|
|
Grzegorz Momot |
Wysłany: Nie 17:46, 24 Lut 2008 Temat postu: |
|
w zwiazku z szybkim rozwojem cywilizacyjnym nauczyciele powinni miec szanse zapoznawac sie z nowinkami w ramch szkoleń |
|
|
mklinoszczak |
Wysłany: Nie 15:38, 24 Lut 2008 Temat postu: |
|
Rozwój cywilizacji jest tak szybki, że treści będą zawsze troszkę w tyle.
__________________
Małgorzata Klinowska |
|
|
mklinoszczak |
Wysłany: Nie 14:59, 24 Lut 2008 Temat postu: |
|
Mariusz Krugły napisał: | Przecież każdy z nas może dostosować program nauczania do swoich potrzeb i "warunków cywilizacyjnych". Tylko trzeba pamiętać o treściach zawartych w podstawie programowej. |
Zgadzam się w 100%. Jakość poprowadzonych zajęć zależy od nas samych i naszego przygotowania. |
|
|
Małgorzata Tomaszewska |
Wysłany: Nie 1:31, 24 Lut 2008 Temat postu: |
|
Uczniowie bardzo chętnie wykonują przeróżne zadania wytwórcze. Również stawiam na praktykę. Coś co uczniowie mogą sami zaobserwować bardziej do nich przemawia niż referat czy też pokaz o nowościach technicznych. |
|
|
Anna Kowalczyk |
Wysłany: Sob 23:24, 23 Lut 2008 Temat postu: Zakres treściowy techniki odpowiada wyzwaniom cywilizacyjnym |
|
Zmiany w technice są ogromne, często nas zaskakują. Wydaje mi się, że bardzo ciężko byłoby nadążyć , dotrzymać kroku nowością technicznym. Warto podejmowć próby, które choć w małym stopniu przybliżą uczniom postęp technologiczny - tak bardzo posuwający sie z dnia na dzień do przodu. |
|
|
Elżbieta Hruświcka |
Wysłany: Sob 23:13, 23 Lut 2008 Temat postu: |
|
Zgadzam się ze wszystkimi, którzy proponują skuteczniejsze łączenie teorii z praktyką.
Wydawałoby się, że niektóre treści z pozoru nie nadążają za rozwojem cywilizacyjnym. Nie rezygnowałabym jednak z nich pochopnie. Niektóre treści programowe teraz nabierają jeszcze większego sensu. Choćby te dotyczące zasad bezpieczeństwa przy korzystaniu z urządzeń i instalacji elektrycznych. |
|
|
Danuta Gajdemska |
Wysłany: Sob 22:32, 23 Lut 2008 Temat postu: |
|
Jestem jak najbardziej za postępem, rozwojem cywilizacji itp., ale uważam, tak jak i wielu moich przedmówców, że te podstawowe, manualne czynności na pewno nikomu nie zaszkodzą, a mogą jedynie pomóc. Przypomina mi to trochę małe dziecko: żeby mogło chodzić, powinno najpierw przejść etap raczkowania. Owszem, są dzieci, które ten etap pominęły, ale udowodniono już naukowo, iż ma to zły wpływ na dalszy rozwój dziecka. A więc coś za coś. Uważajmy więc, aby w pędzie za postępem nie utracić czegoś, co może mieć duży wpływ na nasz rozwój, a obecnie wydaje nam się to tak mało istotne. |
|
|
Iwona Krzysica |
Wysłany: Sob 21:06, 23 Lut 2008 Temat postu: |
|
Najważniejsze są umiejętności praktyczne w życiu codziennym, a młodzież nawet nie potrafi przyszyć guzika, źle się odżywia, nie potrafi udzielać pierwszej pomocy . O czym my więc tu mówimy? |
|
|
Halina Nowicka |
Wysłany: Sob 20:46, 23 Lut 2008 Temat postu: |
|
Treści nauczania techniki, ze względu na bardzo małą liczbę godzin dydaktycznych są niewystarczające dla uczniów w podstawową wiedzę oraz umiejętności. Rozwój postępu cywilizacyjnego przebiega w bardzo szybkim tempie. |
|
|
Kaszubska |
Wysłany: Sob 9:55, 23 Lut 2008 Temat postu: |
|
Uważam że tak. Wykształcona kadra dobry materiał |
|
|
barbara sembratowicz |
Wysłany: Sob 9:49, 23 Lut 2008 Temat postu: |
|
treściowy w dużejczści odpowiaa o a ktczy- orzeapoczkć oe wpzyszłi dzie - tea jeszcze nie |
|
|
Grzegorz Momot |
Wysłany: Sob 9:00, 23 Lut 2008 Temat postu: |
|
w szkołach brakuje pacowni technicznych |
|
|
Renata Sawicka |
Wysłany: Sob 0:30, 23 Lut 2008 Temat postu: |
|
Uważam, że zakres treści generalnie odpowiada wyzwaniom cywilizacyjnym. Jedynie mało jest treści związanych z najnowszymi osiągnięciami i postępem technicznym. |
|
|